Weekje Nederland - Reisverslag uit Shanghai, China van Inke Lunenberg - WaarBenJij.nu Weekje Nederland - Reisverslag uit Shanghai, China van Inke Lunenberg - WaarBenJij.nu

Weekje Nederland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inke

30 Augustus 2006 | China, Shanghai

Hai lieve mensen,

Hier weer een berichtje vanuit Shanghai. 2 weken geleden kreeg ik ineens het stoute idee om even een weekje naar Nederland te gaan en jullie kennen me, als ik iets in mijn hoofd heb krijg ik het er niet meer uit! Vorige week zou de ideale week zijn, omdat deze week mijn leraar kwam en aangezien ik nog niet echt grote verantwoordelijkheden op mijn werk heb, kon ik makkelijk even weg en mijn moeder was maandag (21ste) jarig. Dus toen heb ik even een ticket naar Nederland geboekt! Ik wilde nog niks tegen Tom zeggen, maar in mijn enthousiasme kon ik het natuurlijk niet meer voor me houden en met het excuus (wat ook echt waar is) dat hij nu misschien wat meer vrij kon regelen etc. heb ik het hem toch maar verteld. Mijn moeder, broertje en zus wilde ik ook niks zeggen, maar aangezien mijn zus een vakantie had gepland moest ik het haar wel vertellen, omdat ze er anders niet zou zijn. Ik voelde me de hele week zoals een klein kind zich voelt voor haar verjaardag en had zo verschrikkelijk veel zin om er even tussenuit te zijn!
Toen op maandagochtend het vliegtuig in Shanghai gepakt en op maandagmiddag (door t tijdsverschil ging het zo snel) na 10,5 uur vliegen in Nederland aangekomen. Mijn vader, zus en Tom stonden op het vliegveld en het was zo super om Tom weer even vast te houden en te ruiken. Toen naar mijn moeder gereden en die wist nog van niks dus toen ik aanbelde en zij de deur opendeed kreeg ze ongeveer een hartaanval. Ze kon niks meer zeggen behalve 'huh' en ze bewoog ook niet meer. Ik heb haar toen maar even een knuffel gegeven en haar gefeliciteerd. Omdat mijn moeder voor haar verjaardag van alles gepland had ben ik 's avonds lekker met Tom naar de vietnamees geweest om even heerlijk chinees te eten. (vreemd dat je dat mist als je in China bent...)
Dinsdagavond supergezellig meidenavondje gehad met mn vriendinnen en ik had uitgebreid voor ze gekookt. Ook iets wat ik super mis nu ik in een hotel woon.
Woensdag zijn Tom en ik gaan kanoen en donderdag lekker de hele dag niks gedaan. Vrijdag even naar de dierentuin en 's avonds heeft Tom me mee uit eten genomen. Vrijdagavond weer een meidenavondje en zaterdag gezellig met mn moeder de stad in gegaan om alle nederlandse spullen te kopen die ik nodig dacht te hebben (paradontax, gel voor pepijn, 2,5 kilo drop, dagcreme zonder schapenplacenta of whitening, hemahemdjes, tijdschriften, stinkkaasjes en gewone kaas, jupiler en ga zo maar door)
Zaterdagavond was helemaal super, want toen trad Guus Meeuwis op bij ons in de buurt en Tom was zo lief om even een kaartje te kopen van te voren. Zondag nog even naar mn oma gereden en toen zat de week er alweer op. Was echt helemaal super en ondanks dat ik de hele week last had van mn gigantische jetlag toch heerlijk genoten.
Maandag weer terug gevlogen met 1,5 kilo teveel bagage (misschien de drop of het bier?) en gisterochtend aangekomen in het vieze en smoggy Shanghai. Wel erg leuk om alle Nederlandse dingen weer even weg te geven. Gisteren was ook mijn leraar uit Nederland in Shanghai en hadden we een afspraak met hem. Hij zei dat ik maar gewoon n de verslagen moest schrijven hoe ik geleerd heb van deze frustraties en dat ik er waarschijnlijk al ontzettend veel van geleerd heb, ondanks dat ik niet echt pro actief kan zijn.
Nu ga ik even een paar weken 6 dagen per week werken om mijn vrije dagen weer te compenseren, dus nog meer mailtjes (inke.lunenberg@planet.nl), reacties en post zijn welkom, zodat ik lekker wat te lezen heb en op de hoogte blijf!
Ook bedankt voor jullie lieve kaartjes en post. Toen ik gister thuis kwam lag er een kaartje van Bas en Hanneke, Karen en mn oma op me te wachten. Hardstikke leuk en ga zo door!
Zal nog een keer mijn adres herhalen:

Inke Lunenberg room 1506
no 1088, Lu Jia Bang Lu
200011 Shanghai
China

Ook staan er weer wat nieuwe foto's op mn msn space.

Het lijkt me voor nu wel weer even genoeg, ik hou jullie op de hoogte!

Hele dikke knuffel en kus uit Shanghai

  • 30 Augustus 2006 - 18:29

    Gerda:

    Hoi Ink
    Wat een geweldig idee om even op en neer te komen. Mooier kado had je je moeder niet kunnen geven. Oma heeft het ook fijn gevonden om je even te zien. Nou nu weer wennen in china.
    Dikke knuffel van je tante

  • 31 Augustus 2006 - 15:58

    An:

    Lieverd! Ik heb geen Chinese telefoon :? wel telefoon in my crib.. 01065916924.
    En mn site updaten doe ik nadat ik bij jou ben geweest! Zal ik je naam 84 x noemen, goed? :D
    Kussie uit Beijing!

  • 05 September 2006 - 01:45

    Winan En Suus:

    hey chica, je snapt dat wij natuurlijk ontzettend jaloers zijn op jou, heb jij een verborgen bron met geld of zo, zo ja mogen wij dan ff wat lenen kunnen wij ook ff trug!!
    Wel supertof voor je, en kun je wat van die 2,5 kilo drop naar mexico sturen?? hahha

    Dikke kus uit mexico maar weer....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 November 2006

Laatste berichtje vanuit Shanghai!

13 November 2006

Nog 2 weekjes...

14 Oktober 2006

Tom en Sacha in China...

24 September 2006

China, het land waar....

20 September 2006

Wèèèèè Ni hao lieve mensjes,
Inke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 25284

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 20 Juni 2013

Azië

29 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: