Nog 2 weekjes... - Reisverslag uit Shanghai, China van Inke Lunenberg - WaarBenJij.nu Nog 2 weekjes... - Reisverslag uit Shanghai, China van Inke Lunenberg - WaarBenJij.nu

Nog 2 weekjes...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inke

13 November 2006 | China, Shanghai

Hai lieve mensen,

Hier weer even een verhaaltje uit het verre oosten. Al een tijdje mn site niet geupdate, maar dat kwam omdat ik niet zoveel nieuws mee gemaakt heb en dus jullie daar niet mee wil vervelen.

Heb natuurlijk wel een aantal dingen gedaan. Zal even kort samen vatten:
20 oktober kwam Theo Maassen een optreden doen in shanghai voor alle nederlanders hier. Echt ontzettend leuk en daar zijn we natuurlijk ook even met zn allen heen gegaan.

Thomas was eind oktober jarig en toen zijn we met zn allen gaan teppanyaki eten. Is Japans en dan zit je allemaal om zo’n bakplaat heen en onbeperkt eten en drinken voor 15 euro. Prima deal. Verder natuurlijk gewoon elke dag nog uit eten geweest en elke keer weer met iemand anders. Super gezellig.

Afgelopen zaterdag hadden we een borrel met alle nederlandse hotello’s in het Nederlandse restaurant in Shanghai. Lekker bitterballen gegeten en bier gedronken. Op zn nederlands.

Op mijn werk gaat het echt top nu. Ben super druk want er hebben ongeveer 10 mensen ontslag genomen in de Front Office omdat de werkdruk te hoog ligt. Ze zijn niet allemaal echt weg, maar ik ben nu wel gewoon als receptionist aan het werk de hele dag en kan alle check in en check out moeiteloos doen. Dan gaat de tijd ook wel lekker snel op zo’n dag en als ik dan de gasten ook nog met hun problemen kan helpen weet ik weer waarom ik hotelschool gekozen heb. Ik heb al een aantal brieven van gasten die ontzettend blij waren met de hulp die ik gegeven had, dus gaat allemaal mooi in mn portfolio!

Doordat het wat drukker is op t werk schiet school er een beetje bij in, maar daar ga ik ook even flink mee aan de slag.

Het hotel is nog steeds bezig met mijn uniform fiksen. De schoenen waren te klein, toen kreeg ik vandaag weer nieuwe, maar nog steeds te klein. Zo’n reus hebben ze nog nooit gezien! Ik ben benieuwd of ik nog nieuwe krijg voordat ik wegga, want…
Het aftellen is nu echt begonnen! Over precies 2 weken heb ik mijn laatste werkdag (27 november) en als het goed gaat komen met mijn vliegticket sta ik op 29 november weer met beide benen op Nederlandse bodem!
Ik moet wel zeggen dat ik nu steeds vaker dingen kan bedenken die ik misschien wel zou kunnen gaan missen. De kleine straatjes waar mensen van alles verkopen, de voetmassages en natuurlijk het lekkere weer! Het is hier nog steeds rond de 22 graden en ik ga nog elke dag op mn slippertjes en blote armen naar t werk toe. Geen probleem!
Maar… Heb wel heeeel veel zin om weer naar huis te gaan. Fatsoenlijk eten, iedereen weer zien en natuurlijk TOM!!!! Daar ben ik helemaal aan toe. Maar is ook al bijna zover, dus komt goed!

Hier nog wel wat leuke dingen te doen de komende 2 weken. Vanavond weer teppanyaki omdat het liset haar laatste avond is. Ze vertrekt morgen al naar nederland. Dan zondag misschien Sunday brunch in ons hotel. Is echt van alles erop en eraan echt heel leuk en dan met Thomas, Ivo, Pepijn en ik, want Thomas en Ivo vertrekken de 20ste weer naar Nederland.
De 22ste ben ik natuurlijk jarig, dus wordt vast ook wel gezellig en verder nog maar even genieten van de dingen die ik hier wel heb en in Nederland niet.

Ik ga er weer een eind aan breien, wel weer lang genoeg verhaaltje.
Post zou ik niet meer wagen, want je weet het niet met die chinezen, maar mailtjes (inke.lunenberg@planet.nl) smsjes (0610559675 gewoon nederlands tarief), belletjes (0900 0400544 (even luisteren wat ze zegt dan) 008613248292131) en heeeeel veel reacties zijn nog steeds van harte welkom!

Dikke kus uit Shanghai

  • 13 November 2006 - 11:50

    Astrid:

    jaaa ik ben de eeerste!! wordt hoog tijd dat je weer terug komt! maar geniet idd nog even van de laatste weken en maak nog even extra extra extra veul foto's van alles wat je je wil herrineren en ons wil laten zien! ga je zo weer mailen, zit nu nog even op school, maar het komt snel! nu kan ik echt zeggen: tot snel! kussies As

  • 13 November 2006 - 21:45

    Je Zus:

    Hee lief,

    Ook al zie ik je dan nog niet, het idee dat je weer bijna terug gaat vind ik al super!
    Ennuh die voetmassages dat moet wel goedkomen in Nederland..., toch mam??

    x je zus

  • 16 November 2006 - 11:41

    Tom:

    hey lief,

    het wordt nu hoogste tijd dat je naar huis kom. Ik mis je. Als je thuis komt gaan we een feestje bouwen.

    dikke kus

  • 16 November 2006 - 14:23

    Loor:

    Jow, ga je ook mee stappen op 8 december?! In dependance? Dan ben ik net een dag terug!! Dikke kus

  • 21 November 2006 - 23:11

    Joyce:

    Heej Inke, tof dat het nu wel leuk werk is en dat je ook echt wat te doen krijgt ;) Zo te lezen is ook jouw laatste week ingegaan.. de mijne ook!! Nog ffies genieten en de laatste dingen doen en dan maar weer gwoon gezellig Breda!! Tot snel, x Joyce

  • 22 November 2006 - 00:38

    Je Zus:

    Lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria!

    Hieperdepiep, hoera!!

    GEFELICITEERD LIEF!!

    Dikke knuffel en x je zus

  • 22 November 2006 - 15:45

    Toon:

    Hey Inke,

    Je familie is vergeten mij in te lichten over je verjaardag. Maar bij deze nog van harte gefeliciteerd!

    Groeten,

    Toon

  • 23 November 2006 - 01:27

    Miguel:

    hey meisje, geefeliciteerd met jouw verjardag,,tijd voor een biertje hehe..maak een gezellige feest van..groetjes
    Miguel

  • 23 November 2006 - 12:06

    As:

    heeey lief!! ik hoop dat je mn sms hebt gehad gister!! nog van harte gefeliciteerd!!! nog 6.....!!! kussies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 November 2006

Laatste berichtje vanuit Shanghai!

13 November 2006

Nog 2 weekjes...

14 Oktober 2006

Tom en Sacha in China...

24 September 2006

China, het land waar....

20 September 2006

Wèèèèè Ni hao lieve mensjes,
Inke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 25250

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 20 Juni 2013

Azië

29 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: