China, het land waar.... - Reisverslag uit Shanghai, China van Inke Lunenberg - WaarBenJij.nu China, het land waar.... - Reisverslag uit Shanghai, China van Inke Lunenberg - WaarBenJij.nu

China, het land waar....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inke

24 September 2006 | China, Shanghai

- ik 6 maanden stage loop in het Westin Shanghai
- over gezegd wordt dat de bevolking erg hard werkt
- de bevolking zich bewijst als sloomste werkers ter wereld
- mensen al klagen dat het druk is als ze met z’n 10en in een restaurant staan en er zijn 2 tafels bezet
- bediening met z’n 8en naar een kapot gevallen glas gaat staan kijken en vervolgens housekeeping belt om het op te ruimen
- iemand bij een ander hotel gaat werken terwijl hij daar minder verdient, verder voor moet reizen, maar minder auto deuren per dag hoeft open te maken
- kinderen geen luiers om hebben, maar een gat in hun broek rond het kruis, zodat ze gewoon kunnen plassen als ze moeten of af en toe even boven de goot of prullenbak worden gehouden om hun plasje te doen
- mensen dezelfde prullenbakken uitvoerig doorzoeken naar plastic flesjes, zodat ze die kunnen inwisselen voor 0,01 euro cent
- niemand ook maar het minste schaamtegevoel heeft
- iedereen de hele dag de roggels uit zn grote teen probeert te halen en vervolgens midden op straat, uit het taxi raampje, in de supermarkt of voor iemand zn voeten met veel geluid op de grond deponeert
- mannen het mooi vinden om 1, 2 of al hun nagels mega lang te laten groeien
- sigaretten ongeveer 1 euro per pakje kosten
- iedereen rookt die het kan betalen
- auto’s, scooters en fietsers zich al toeterend door het verkeer verplaatsen
- het niet uitmaakt of een weg 1, 2 of 6 baans is, want zodra het mogelijk is wordt er gewoon een 8 baans van gemaakt
- er waarschijnlijk wel verkeersregels zijn, maar waar niemand er moeite mee heeft die te overtreden
- de politiemotors, auto’s e.d. altijd hun lampjes aan hebben, omdat zoveel mogelijk kleur, lichtjes en kitch nou eenmaal super hip is
- men totaal geen respect heeft voor alles wat beweegt
- men dus ook alles eet wat beweegt en niet kan bedenken dat het misschien een beetje cru is om 100 goudvissen in een klein kommetje te doen of een dood katje in een kooi met nog 100 katjes te laten liggen tot het verteerd is
- men maar 1 kind mag hebben en als ze er toch meerdere hebben ze heeeel veel geld moeten betalen
- men op het platteland wel 2 kinderen mag hebben als de eerste een meisje is, want vrouwen zijn nou eenmaal nutteloos, omdat die bij de schoonfamilie gaan wonen na het trouwen
- men tot hun 8888ste bij hun ouders blijft wonen
- men tandarsten niet lijkt te kennen, dus IEDEREEN uit zn mond stinkt en bruine, zwarte, scheve of geen tanden heeft
- iedereen met paraplu’s loopt zodra de zon een beetje schijnt, omdat men ervan overtuigd is dat wit mooier is. Als je bruin bent moet je immers veel buiten werken en ben je dus arm
- iemand die net klaar is met studeren, geen ervaring heeft en in een 5 sterren hotel achter de receptie werkt 220 euro per maand verdient
- ik als stagaire 330 euro per maand verdien, en dat de rest van het personeel dat ook nog logisch vind omdat ik ook veel meer nodig heb…
- ik word beschouwd als reus en als ik dan een uniform op maat gemaakt krijg daar eerst 3 maanden op moet wachten om vervolgens een uniform te krijgen waar ik in verzuip
- ik tegen mijn manager zeg dat mn uniform misschien een beetje aan de grote kant is en ik dan als antwoord krijg, ja, maar dat kan ook niet anders, want iedereen is heel dun en jij niet
- ik me er maar niks van aantrek, want beter wordt het toch niet!
- ik het heel gezellig heb met Pepijn en Liset buiten het werk om
- ik elke week voor 2 euro een uur lang voetmassage krijg
- ik al 85 worden en zinnen in het Chinees kan zeggen
- mijn bed zo hard is dat ik de eerste week dat ik hier sliep blauwe weken had van het op mn zij liggen
- mensen mijn naam niet kunnen uitspreken en ik dus de hele dag als INK! Word geroepen
- ik vervolgens op een lijst sta en iemand zegt dat ik er niet op sta omdat mijn naam gespeld wordt als I-N-K-E
- ik er daarna achterkom dat ik er wel op sta, maar dan als I-N-K
- de receptie manager naar me toe komt met een inkt ding in zn hand en verteld. Look this is ink. Not Ink, but ink. Funny huh?
- mensen de telefoon opnemen met: Wèèèèèèèè
- mensen geen gedag zeggen als ze ophangen
- mensen geen dank je wel kennen
- ik een site voor mn zus in Canada heb gemaakt: evalunenberg.waarbenjij.nu
- mensen de hele dag in pyama lopen, omdat dat toch wel erg mooi is
- vrouwen een scheermes en string nog niet hebben uitgevonden
- ik daar elke dag mee geconfronteerd wordt in mn lockerruimte..
- ik mijn eerste pandabeer heb gezien
- bijna niemand engels spreekt
- de mandarijnen groen zijn, maar verder precies hetzelfde smaken
- ik na 4 maanden al leer inchecken
- ik nu met mijn zus in Canada 12 uur tijdsverschil heb
- nu een Nederlands restaurant is geopend en ik dus af en toe een pannekoek met stroop kan eten
- Tom en Sacha al over een paar nachtjes naar toekomen
- ik nog 9 weken blijf…
- ik het nog steeds erg leuk vind om post, reacties, mailtjes en krabbels te krijgen
- vandaan ik jullie gewoon op de hoogte blijf houden van wat ik allemaal mee maak
- ik jullie allemaal mis!

Dikke kus

  • 24 September 2006 - 16:48

    Gerda:

    Hoi Ink
    Het is zondagmiddag. ik heb al twee wijntjes op, dus lichtelijk aangeschoten. Ik heb erg genoten van je verslag, hopelijk volgen er nog meer, omdat ik aangeschoten ben heb ik verder ook niets zinnigs in te brengen. alleen nog een dikke kus voor jou.

  • 25 September 2006 - 10:55

    Anne:

    Zo!!! dat is ff allemaal duidelijk! haha cool verslag! We zijn weer helemaal op de hoogte hihi! Dikke kus Anne.

  • 26 September 2006 - 22:06

    Tonjoeska:

    Hééé, Inke, leuk om alles nog eens op een rijtje te zien staan. Pepijn vertelde het me al. Ik heb het aan alle familieleden doorgestuurd. Zijn ze allemaal op de hoogte. Leuk hoor! Hartstikke bedankt. Veel liefs en een dikke kus voor Pepijn!

  • 27 September 2006 - 14:16

    Loor:

    He Ink (moehaha!)... Jaja, pep gaat je eventjes verlaten, maar dat is niet erg he! Jij krijgt ook bezoek he! kus Loor

  • 01 Oktober 2006 - 17:34

    An:

    Haaaaaa Ink!
    Ja...soms heb je t gewoon ff helemaal gehad joh tussen die dwazen hiero :D !!!
    Met Steven is het super..jammer dat de tijd zo snel gaat! Is jouw lover dr al?
    Nou meis, hoop je in Beijing te zien..borrel drinken op m'n verjaardag!!
    Dikke kus An en Stevey

  • 03 Oktober 2006 - 08:35

    Fin:

    Ni Hao Ink,

    hoe is het ermee dan. Leuk land hoor dat china hahaha. leuk verhaaltje hoor. Je had het in de versie van bange frans en baas B moeten schrijven hahaha.....
    vermaak je maar lekker met je vriendje en Sas.
    voor Sas een beetje jammer dat verhaal over die string en scheermesjes.....bah bah, uuuhhhrrrggg...

    dikke kus van mij

  • 03 Oktober 2006 - 13:41

    Sacha:

    Hey Fin! Er lopen hier ook westerse meiden rond hoor.. haha

    Groetjes,

  • 04 Oktober 2006 - 00:23

    Winnie En Suus:

    hey chica,
    hoe is het leven daar? mis je peppie een beetje...heb je vast geen tijd voor want volgens mij is jouw schatje er nu...geniet ervan ik zou er een moord voor doen (suus) om mijn schatje weer te zien!! nog even voor ons is het eind echt in zicht....we kijken uit naar een borreltje met jou in dependance....nog ff doorbijten. succes nog en een dikke kus uit mexico

  • 05 Oktober 2006 - 20:46

    Mam:

    Hallo Inke, Tom en Sas,
    Ik hoop dat jullie het heel gezellig hebben daar in het verre China. Sas krijg jij ook nog een beetje aandacht? Ik voel wel wel een beeteje tekort gedaan nu maar dat zal wel weer goed komen als jullie weer weg zijn.
    Ik wens jullie nog heel veel pezier met elkaar en geniet maar van China.

    Kus en knuffel voor jullie alledrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 November 2006

Laatste berichtje vanuit Shanghai!

13 November 2006

Nog 2 weekjes...

14 Oktober 2006

Tom en Sacha in China...

24 September 2006

China, het land waar....

20 September 2006

Wèèèèè Ni hao lieve mensjes,
Inke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 25252

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 20 Juni 2013

Azië

29 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: