niiiiii haoooooo - Reisverslag uit Shanghai, China van Inke Lunenberg - WaarBenJij.nu niiiiii haoooooo - Reisverslag uit Shanghai, China van Inke Lunenberg - WaarBenJij.nu

niiiiii haoooooo

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inke

15 Augustus 2006 | China, Shanghai

Hai lieve lieverds,
Hoe is het daar? Weer een beetje afgelopen met het lekkere weer hoorde ik. Ik heb zelfs al openhaard geluiden gehoord! Das niet best. Hier daarentegen wordt het alleen maar warmer. Afgelopen zondag was het hier 38,7 graden, dus dat zegt genoeg denk ik. Mijn dakterras heb ik even op het dak gelaten, want had vorige week even 25 min op het dak gelegen en was gelijk mega verbrandt! Heb ik weer. Vlak voor mijn werk en tijdens mijn dienst werd ik roder en roder... Gelukkig nu weer een beetje 'normaal'/wit.
Op mijn werk is het echt weer stukje beter. Het is nog steeds niet bijster intelligent werk wat ik doe, maar alles beter dan voor je uit staren! Ik heb nu alle klachten en complimenten van de gasten van heel 2006 gedaan en dat moet ik ook de rest van mijn stage bijhouden. Verder moet ik nu tijdens de briefing als 'gast' spelen en moet het personeel oefenen met mij groeten. Die chinezen willen dan gelijk horen wie de beste was, maar toen ik dat niet zei en gewoon voor iedereen een beetje feedback heb gegeven was de manager er zo van onder de indruk dat ze me 's avonds even bij haar riep. Ik mag nu samen met de receptie manager de trainingen voor de front office gaan geven. Ik moet dan feedback geven en situaties bedenken die zij na moeten spelen. Klinkt op zich wel leuk, dus ik ben benieuwd.
Verder is China nog steeds China. Ik vermaak me prima. Afgelopen weekend weer even lekker een paar marktjes afgestruind en weer naar mn voetmassage gegaan.
Gister samen met Lisette (ned meisje van HS Den Haag) een lekkere 'tut' avond gehouden met maskertjes etc en daarna weer voetmassage. Ik ben er echt aan verslaafd geraakt en al helemaal omdat het maar 2 euro is! Heel schattig, want die chinezen vinden het helemaal geweldig om elke keer dezelfde te zien. We kunnen totaal niet met elkaar communiceren, maar dat maakt het wel leuk. Beetje handen en voeten werk. Haha.
Deze week moet ik ook het weekend werken voor het eerst, maar verder mag ik gewoon mijn eigen tijden bepalen, dus daar kan ik wel iets leuks van maken!

Mam, alvast gefeliciteerd voor maandag! Ik bel je wel eventjes op je verjaardag.

Verder iedereen geniet van de regen en kou, geniet ik van de smog.

Dikke kus!

  • 15 Augustus 2006 - 13:35

    Wencke:

    Hey Ink,
    Weet ik maar nauwelijks dat je in China vertoefd, krijg ik je website voorgeschoteld. Zo te lezen gaat het je daar goed, lef hoor zo ver weg.

    Vanaf nu houd ik je in de gaten..

    Groetjes, Wencke

  • 15 Augustus 2006 - 14:53

    Anika:

    hai lief! ook ik ben weer terug van vakantie, het was super!! blij dat alles beetje bij beetje beter gaat daar! ik ga je snel een mail sturen met alle verhalen.
    hele dikke kus

  • 15 Augustus 2006 - 21:57

    Nienke:

    Hee meisje,

    Gelukkig klinken de verhalen nu een stuk beter. xioa funnetjes kom je ook nergens tegen, behalve bij annam!!Krijg je het eten al een beetje weg? Volgende week zit ik ook weer lekker in 35 graden en zon...denk veel aan je hoor!
    dikke kus

  • 16 Augustus 2006 - 08:12

    Ellen:

    Hey

    Klinkt wel beter, trainingen geven. Ben echt blij dat het allemaal wat beter gaat. Heb je email gekregen, laat maar even weten als je weer iets nieuws hoort.
    Hier alles goed, weekend in Valencia geweest, verliep niet helemaal soepel maar dat vertel ik nog wel. Wel erg leuk daar en ben lekker bruin geworden aan het strand.

    Spreek je snel!

    Dikke Kus uit Madrid

  • 17 Augustus 2006 - 01:34

    Jaapie:

    Heeej Inke! Wij hebben ook een chinees meisje leren kennen...ze komt uit bejing en ze leerde ons dit: Tsu ce pah...:P zeg het maar eens tegen een chinees als ze vervelend zijn! (Go to hell)
    Goed dat je eindelijk verantwoordelijkheid krijgt...Als je eenmaal kunt laten zien wat je in je hebt blink je in azie ver vooruit op de locale medewerkers! Veel succes en keep up the footwork! :P

    XXX Jaapie

  • 18 Augustus 2006 - 22:30

    Britt:

    hej meis! klinkt al een stuk beter joh! echt wel vet trainingen lere!! En zon voetmassage kan ik ook wel gebruiken :) Let goed op hoe ze het doen, dan wil ik er in januari eentje van jouw :p Veel plezier en succes nog! Met mij alles okej xxx

  • 21 Augustus 2006 - 13:59

    An:

    Ni Haaaooooo!!!
    Ja joh, geniet jij ook zo van de smog? Ik had vandaag een smogloze dag..heerlijk!! (maar die heb jij natuurlijk ook nu...;) )
    Veel plezier en tot de 8e!!
    Kussie uit Beijing!

  • 23 Augustus 2006 - 10:16

    Hans:

    Hey Inke!

    Ik hoorde van Ina dat je in China zat dus ff je blogje opgezocht... zo te lezen vermaak je je wel prima! Relaxt hoor zo\'n stage...had ik ook wel gewild!

    Wanneer kom je weer terug naar NL? Als ik jou was zou ik lekker lang blijven genieten daar...werken hier kan altijd nog...

    In ieder geval heel veel plezier nog, en we zien mekaar vast wel weer eens!

    Succes, have fun!

    X Hans (you know, van Ina ;-)

  • 24 Augustus 2006 - 19:56

    Jose Schoot Uiterkamp:

    Lieve Inke,
    Daar ga ik weer van mijn vorige berichtje aan jou, heb ik per ongeluk gewist.

    maar wat fijn dat het werk nu ook wat interressanter begint te worden.
    Klint goed hoe je die feedbacksessie hebt aangepakt.

    Wij vermaken ons ondanks de regen,wind en onweersbuien prima.
    Helaas is Ella wel weer een beetje verkouden enzo, maar ze is wel vrolijk en vooral ondeugend.
    Nienke heeft vanavond de nieuwe IKEA gids doorgenomen, en gaf bij iedere bladzijde haar commentaar, erg grappig.

    Inke zet'm op daar in China.

    Oja hoe vond je het om weer een weekje in Nederland te zijn.
    Dit was wel even wat anders dan even bellen voor de verjaardag van je moeder.

    Liefs Jose

  • 25 Augustus 2006 - 08:28

    Ellen:

    Inke!

    Hoe was NL? Wat vond je moeder ervan? Ze schrok zeker wel.

    Ik ga ook volgend weekend! Leuk he!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 November 2006

Laatste berichtje vanuit Shanghai!

13 November 2006

Nog 2 weekjes...

14 Oktober 2006

Tom en Sacha in China...

24 September 2006

China, het land waar....

20 September 2006

Wèèèèè Ni hao lieve mensjes,
Inke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 25288

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 20 Juni 2013

Azië

29 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: