Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Shanghai, China van Inke Lunenberg - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Shanghai, China van Inke Lunenberg - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inke

13 Juni 2006 | China, Shanghai

Nihao lieve mensen,

Daar ben ik weer, ik dacht, er is weer een week voorbij, dus nu kan ik mijn goede voornemen nog volhouden om elke week een berichtje te plaatsen. Zal wel niet helemaal lukken, maar ik ben op de goede weg!
Deze week zit ik op de afdeling reservations. Hier komen alle reserveringen binnen en heb ik dus eindelijk iets gehad wat ik iig een beetje kon leren. Helaas is dat leermoment na 2 dagen alweer over, maar ik heb nu een computer en kan dus weer even lekker internetten. Vorige week dus niet veel gedaan, maar wel lieve mensen ontmoet en ik ben zaterdag met een van mijn (chinese) collega's naar een chinese markt geweest en daarna samen gegeten. De markt was een beetje hetzelfde als de nepmarkt, alleen veel kleiner en omdat ik nu met chinezen was een stuk goedkoper. Zodra ze zien dat je alleen met westerse mensen bent is alles minstens 2 keer zo duur. Nou ja, gewoon keihard proberen af te dingen.
Zaterdag avond even voetbal gekeken in het westin, maar was een beetje een saaie wedstrijd en daarna naar een chinees massage ding. Is 24 uur per dag open en kost 3 euro per uur. Wie ben ik om dat niet even te proberen en het was zo verschrikkelijk hard, dat ik nog 2 dagen echt pijn heb gehad in mijn spieren. Haha, heb ik weer. Na de massage lekker naar huis gegaan en ik ben de serie prisonbreak aan het kijken en ben helemaal verslaafd, dus ik vermaak me prima als ik thuis ben.
Zondag zijn we voetbal gaan kijken in een westerse pub, was echt heel erg leuk. Alles was oranje en een groot feest, beetje jammer dat tijdens het doelpunt net de beamer even uitviel, dus die heb ik niet gezien...
Ik heb toen ook Jerome ontmoet, dat is een nederlandse jongen waar ik al contact mee had gehad toen ik nog in nederland was, maar ik had hem nog nooit gezien. Na de wedstrijd natuurlijk een groot feest en kwamen we nog veel meer nederlandse studenten tegen. Op een gegeven moment stond ik even met een nederlands meisje te praten en die vroeg waar ik geboren was, dus ik zei Bodegraven. Toen zei ze: Oooh dan moet je even meelopen. Daar was robert jan Baas, de buurjongen van een vriendin van mijn moeder uit bodegraven. Was erg leuk om eindelijk even in de meerderheid te zijn met de nederlanders, want de chinezen zijn normaal wel heel erg in de meerderheid!
Nu zit ik dus op reservations en het nadeel van een stage in China is echt dat zodra er crisis is, HET leermoment, gaat iedereen over in het Chinees en sta je er echt totaal buiten. Nou ja, het is wel gezellig.
Vrijdag avond om 12 uur 's nachts weer lekker nederland kijken en ik ga van de week nog even naar een schoonheidspecialist voor 5 euro per uur. Kijken of dit beter bevalt.
Er is wel een beetje drama hier, want deze week begint het regenseizoen in Shanghai. Gelukkig duurt het maar 2 weken, maar ik heb nu 2 keer regen gehad en het kostte me allebei de keren minimaal een uur om een taxi te krijgen. Dat wordt nog wat dus!

Post is nog steeds welkom op:
Inke Lunenberg room 1510

en smsjes op:
0031610559675

Mijn foto's staan op:
www.msnspaces.com/inkelunenberg

En op deze site zet ik er ook nog wat foto's bij op van onder andere ons voetbal feestje.
Ik ga weer even lekker verder met niks doen en ik zal jullie op de hoogte houden van mijn chinese avontuurtje. Houden jullie mij dan ook op de hoogte?

zaijian en een dikke kus
Inke

• 13 Juni 2006 - 08:19

Pep:

Kopje koffie dan maar, want hier op de vijfde verdieping is nog minder te doen!!!

• 13 Juni 2006 - 08:26

Dick:

Hoi Inke, lekker zo'n massage, je moet wat kleinere chineesjes uitzoeken. Die jongen uit Bodegraven is zeker de zoon van onze oude tandarts. Moet je maar eens vragen als je hem weer ziet. En verder moet je maar een grote paraplu kopen. Hier begint trouwens ook het regen seizoen, maar slechts 2 dagen, dan wordt het weer super, zoals het nu ook is. Wat betekent trouwens zaijian? Dikke kus

• 13 Juni 2006 - 16:59

Ellen:

Hey schatje!

Klinkt erg leuk daar bij jouw. Jammer dat je stage een beetje saai is dan. Voel jij je ook zo groot of zij chinezen langer dan ik denk. Ik steek hier in Madrid over het algemeen overal boven uit.haha.
    Ben een beetje lui met mn waarbenjij site, staat nog niks op. Maar ga daar deze week is verandering in brengen.
    Succes met die regen, houd anders maar een chineesje boven je hoofd.

Dikke Kus

• 13 Juni 2006 - 22:26

Tonjoeska:

Hallo Inke, leuk hoor om te lezen over jullie/jouw belevenissen! Ik ben altijd blij als er meisjes met mijn jongens op stage zijn! Die schrijven toch meer dan jongens! Doe je de groeten aan Pepijn?

• 16 Juni 2006 - 07:05

Ria:

Hoi Inke, leuk om je verhalen te lezen en wat leuk dat je Robert Jan Baas gesproken hebt, kon ook bijna niet missen.
    Agnes belde gisteren voor jou mailadres, ik heb toen het planet adres gegeven, maar ze dacht dat je daar niet vaak op keek. Nu zie ik dit adres ook op deze site staan dus waarschijnlijk kijk je toch wel.
    Hier gaat alles zijn gangetje, iedereen is in de ban van de voetbal. Ik mail je snel, dikke kus en knuffel van je moeder.

• 16 Juni 2006 - 07:48

Mariska:

Hey meis! Jammer dat het zo saai is, ik kan me voorstellen dat een dag dan lang duurt... Hier is het ook vrij rustig, maar gratis internet maakt een hoop goed! Lijkt me wel fijn trouwens dat alles zo goedkoop is, als ik jou was zat ik iedere week bij de schoonheidsspecialiste ;-)
    Veel plezier en ik spreek je!
    xxx mariska

• 19 Juni 2006 - 10:25

Astrid:

Dag schatje, heb je net even op msn gesproken, ben blij dat alles goed met je gaat en dat je het nog steeds naar je zin hebt daar, handig dat roddels toch ook via msn kunnnen ;-) Op de foto's te zien heb je t gezellig daar! je komt toch wel weer terug? mis je!!!
    kus As