Al 3 weken in Shanghai.... - Reisverslag uit Shanghai, China van Inke Lunenberg - WaarBenJij.nu Al 3 weken in Shanghai.... - Reisverslag uit Shanghai, China van Inke Lunenberg - WaarBenJij.nu

Al 3 weken in Shanghai....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inke

21 Juni 2006 | China, Shanghai

Joehoe lieve mensen,

Hoe is het daar? Hier alles prima!
Tot nu toe valt het regenseizoen erg mee! Sinds mijn vorige berichtje heeft het regenseizoen plaats gemaakt voor een hittegolf, dus is het hier echt om te stikken. Het is al een aantal dagen rond de 35 graden en dat is echt niet lekker met de hoge luchtvochtigheid en de stank op straat! Lekker hele dag binnen in de airco zitten dus. Ze verwachten dit jaar minstens 2 keer zoveel dagen boven de 35 graden dan andere jaren. Ik heb wel gehoord dat het dit weekend wel gaat regenen en dan heel iets afkoelt tot 30 graden. Lekker op mijn vrije dagen de hele dag regen!
Vanavond is er weer voetbal, maar ik kan gewoon niet kijken! Is om 3 uur 's nachts en dat trek ik echt niet als ik om 7 uur op moet staan. Dat wordt dus de laatste 10 min kijken als ik mijn wekker heb gezet.
Het werk deze week is iets minder saai. Ik heb deze week 4 verschillende afdelingen. Eerste 2 dagen housekeeping (oftewel schoonmaak ploeg) Was wel saai, maar wel veel kamers gezien en gister mocht ik al om half 5 naar huis. Prima dus. Vandaag zit ik in het business center. Hier staan een aantal computers en kopierspul etc. Kan ik dus mooi even gebruik van maken!
Morgen fitness center en vrijdag room sales. Gelukkig niet de hele week naar dezelfde muur staren..
Vrijdag hebben we weer lekker voetbal gekeken, was uiteraard erg leuk zeker omdat ze gewonnen hebben! Werd vrijdag ook helemaal blij van Tom, want hij heeft eindelijk een mobiel gekocht, lekker smsen dus!
Zaterdag ben ik in het Radisson SAS (4*Hotel) gaan fitnessen met Caroline (frans meisje) Daar konden we fitnessen, sauna, steambath en zwembad zolang als we wilden voor 100 RMB (10 euro) Prima dus. Gaan we even proberen elke week te doen, maar je kent mij!
Mijn moeder zei dat ze me 2 weken geleden al post had gestuurd en ik dus aan mijn hotel gevraagd. Snapten natuurlijk geen hol van dus ik aan een chinese collega gevraagd of ze t ff in het chinees kon opschrijven. Wordt ik in het hotel naar een of ander hol gebracht, helemaal vol met post! Nergens een brief voor Inke natuurlijk... (Chinezen zijn net bussen: ze zijn langzaam en ze stinken!)Die moet er ondertussen echt wel zijn, dus ik ga nu gewoon elke dag even checken met mn chinese tekstje, want er zit nog meer aan te komen heb ik begrepen... Erg leuk!
Voortaan moeten jullie het maar gewoon naar het Westin sturen, want die stomme chaotische poepchinezen vertrouw ik voor geen cent. In het westin is het ietsje beter georganiseerd. Hier komt het adres...

Inke Lunenberg
Front office management trainee
Westin Shanghai
88 Henan central road
Shanghai 200002
China

Nu maar hopen dat dit beter gaat werken. Voor nu ga ik denk ik zelf maar een keer dat stinkhok in en alle post bekijken die er ligt. De congierce van het Westin zei dat postcode heel belangrijk is dus hier 200002.

Gister ben ik lekker uit eten geweest met pepijn, nils en maria (meisje uit Colombia). Verder deze week niet veel op de planning, behalve even aan school beginnen, want moet zoveel doen en natuurlijk al jullie mailtjes beantwoorden en reacties lezen!

Er staan weer wat foto's bij op
www.msnspaces.com/inkelunenberg

die staan gewoon onder de andere foto's bij China eerste maand.

Nou lieve mensen, kan niet wachten tot ik jullie dingen weer lees, want vind dat echt heel leuk en bedankt voor de post, ik ga er alles aan doen om het te krijgen!

Dikke kus uit China!

  • 21 Juni 2006 - 03:21

    Pep:

    Heee, ga eens werken op die 3e verdieping!! We hebben trouwens een Bredaasche gast: Dhr Ouborg! Jaja, Aadje, wie kent hem niet!
    Groeten van de begane grond.

  • 21 Juni 2006 - 10:49

    An:

    Hee chick,
    gezellige boel dus daaro?! en lekker warm dus :? ?!
    Hebben jullie al meer taxi chauffeurs gevonden voor het ritje naar Beijing ;)
    Bis bald!
    Kus annika

  • 22 Juni 2006 - 18:41

    Pleun En Maartje:

    Heey Inke!!bedankt voor je berichtje op onze site!!hebben meteen jouw verhalen ook ff gelezen!!klinkt allemaal erg avontuurlijk en spannend haha!! wel beter van dat fitnessen en die sauna. In monaco mag je denk ik niet eens naar de wc in t fitnesscentrum voor 10 euries haha.. neej grapje. Veel plezier nog en we houden contact!!dikke kuss vanuit monaco!!Pleun en Maartje

  • 25 Juni 2006 - 11:51

    Co:

    hee zus schiet al op he hier is het al weer bijna december en daar. k niet wachten. en goed van die tom dat ie een mobiel heb he :P nou nog leren daarmee om te gaan.

    dikke kus CO

  • 26 Juni 2006 - 08:42

    Gerda:

    Nou inke Ik heb wel door dat je een innige relatie met de chinesen hebt ontwikkeld. Ga zo door. Leuk hoor om elke keer jou reisverslag te lezen.
    Knuffel Gerda

  • 26 Juni 2006 - 08:51

    Dick:

    Hoi, hoop dat je weer een lekker weekend hebt gehad en niet alleen maar regen. Hier is iedereen in mineur omdat we verloren hebben op een hel stome manier. Je eerste maand zit er bijna op. KUS.....je PA

  • 26 Juni 2006 - 13:20

    Fin:

    heej lieverd. Bijna een maandje weg, gaat erg hard he. allemaal druk druk druk......... veel plz nog en ik spreek je kus

  • 26 Juni 2006 - 13:20

    Fin:

    heej lieverd. Bijna een maandje weg, gaat erg hard he. allemaal druk druk druk......... veel plz nog en ik spreek je kus

  • 26 Juni 2006 - 18:56

    Ellen:

    Hey Babe,

    Hahah ik weet erg makkelijk die waarbenjij van mij. Maar komt goed. Echt waar! Vind jouw wel erg up to date steeds hoor. Lees je verhaaltjes met veel plezier! Ik moet al zo hard werken hier. Al dat getyp. Nou lief we moeten maar gauw weer spypen. Succes allemaal daar!Hou je taai!
    BTW: Het is hier ook al 40 graden geweest!

    Dikke kus

  • 26 Juni 2006 - 18:58

    Ellen:

    Oh en heel knap hoor van Tom dat hij zich over zijn angsten voor de moderne wereld gezet heeft om tot de aanschaf van een mobiele telefoon over te gaan. Hij verdient een schouderklopje. Bij deze!

    Kusjes!!!!

  • 27 Juni 2006 - 15:46

    Bas:

    tom heeft een mobiel......liefde overwint alles ;) zie je maar weer... xxkus

  • 27 Juni 2006 - 18:18

    Sacha:

    Hey lieverd..!

    Het plan om naar jou toe te komen wordt steeds meer werkelijkheid! Zaterdag zijn Tom en ik naar het reisbureau geweest voor wat boeken en advies! Nu ff uitpluizen hoe we die 2 weken (39/40) gaan invullen en dan boeken! Hele dikke knuffel

  • 28 Juni 2006 - 09:16

    An:

    Thanks voor je berichtjes... tis bijna zover..om 1 uur rijden we weg.. heb er zin in! Tot in China! Dikke kus an

    ps. heb AL je adviezen(tips) opgevolgd hoor ;)

  • 28 Juni 2006 - 12:09

    Tom:

    Mensen, ik merk nogal wat sarcasme over mijn mobiel.

    Ik heb echt zin om naar je toe te komen ink. We moeten alleen nog even goed afstemmen hoe we het die weken gaan plannen.

    Dikke Kus,

    Ik mis je ontzettend

  • 02 Juli 2006 - 22:43

    Fin:

    Heej Tommie, niet te emotioneel worden he!!!
    Maar goed. Het is hier bedoelt om berichten te plaatsen voor je lietallige vriendin. Inkie, met mij alles goed hoor we moeten snel ff keertje weer bellen. ben nu meestal tot 3 uur smiddags vrij en dan tot snachts werken dus moeten ff kijken hoe we dat doen. Maar goed ik ga nu slapen morgen Kim naar schiphol brengen dus.......

    Dikke kus, en ik mis je ook wel hoor!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 November 2006

Laatste berichtje vanuit Shanghai!

13 November 2006

Nog 2 weekjes...

14 Oktober 2006

Tom en Sacha in China...

24 September 2006

China, het land waar....

20 September 2006

Wèèèèè Ni hao lieve mensjes,
Inke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 25293

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 20 Juni 2013

Azië

29 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: