Ko Chang en Ko Kut - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Inke Lunenberg - WaarBenJij.nu Ko Chang en Ko Kut - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Inke Lunenberg - WaarBenJij.nu

Ko Chang en Ko Kut

Door: Inke Lunenberg

Blijf op de hoogte en volg Inke

24 November 2012 | Thailand, Ko Chang

Hier weer een berichtje, ditmaal vanaf het zonnige Ko Chang. Voor m'n gevoel ben ik al drie maanden onderweg, al zoveel gedaan!

Op m'n 2e dag in Bangkok dacht ik lekker even uit te katernen op n terrasje met een cola, kwam ik in gesprek met twee Nederlandse kerels, Thomas en Paul. Toch maar biertje mee gedaan, met onze voeten in een bak dr fish gehangen en nog maar een paar biertjes gedaan om uiteindelijk diep in de nacht een keer te gaan slapen. Volgende dag wilden we een fietstocht doen, dus om 9.00u (!) opgestaan. Alleen dure fietstochten gevonden en uiteindelijk de hele dag bekaterd door Bangkok gehobbeld, op een boot de rivier afgevaren en een beetje gehangen op een paar zitzakken aan het water. Uiteindelijk bedacht naar Chinatown te gaan, maar onze tuctuc man vond het een beter idee om ons voor veel te veel geld op een compleet andere plek af te zetten. Zo liepen we op een veel te drukke, vieze markt met allemaal Gamma-spul, onder allemaal net iets te laag hangend zeil waardoor de temperatuur alleen maar opliep en er leek geen eind te komen aan die markt! Geen top uitje... 'S avonds zijn we naar de skybar gegaan waar we op 64 hoog met een biertje van Bangkok konden genieten, dat maakte onze Gamma ervaring weer helemaal goed.

Thomas en Paul gingen de volgende dag naar Cambodja, ik was stiekem fan geworden van Bangkok, dus ben nog even gebleven!

Heb een middagje besteed aan het bezoeken van 6 verschillende tempels, was een Buddha promo dag, dus een tuctuc bleef telkens braaf op me wachten en bracht me naar de volgende voor €1,- totaal. Meteen weer klaar met tempels en Buddhas! Ben duidelijk meer van het rondlopen en nieuwe straatjes, marktjes en restaurantjes ontdekken. Grote markt gevonden met allerlei levend spul als slangen, kikkers, schildpadden, vissen, van alles! Allerlei lekkere groenten en kruiden, dus kreeg helemaal zin om te koken, gaat natuurlijk even niet...

Later een groep tegengekomen met allemaal backpackers uit Nederland, Engeland, nieuw Zeeland, Wales en Duitsland. Rete gezellig! Later die dag kwamen er nog twee Nederlanders aan waarvan ik er ooit een keer 1 op een hockeytoernooi had gezien, Thim en Bas. Uiteraard een goed excuus om op stap te gaan... Na een paar biertjes was Thim helemaal op dreef dus die heeft even zijn konthaar laten waxen... betekende voor mij dat ik ongeveer een half uur heb zitten huilen van het lachen terwijl het thaise vrouwtje volledig los ging op zijn billen! Op straat hebben Tim en Neil (Engelse kerel) een buffet aan krekels, kikkers, torren, wormen en schorpioenen genuttigd, wederom keihard gelachen. In de happy bar, klein barretje met goede live muziek heb ik de volgende dag ook maar een paar kikkertjes en krekeltjes gegeten, smaakte prima, net chips, maar dan anders... Daar nog twee super leuke avonden gehad waarbij Danny en Neil ook aansloten. Paar leuke dagen met ze gehad dus en een verjaardagscadeau van de mannen gekregen, ze hebben me meegenomen naar de floating Market en naar een aantal prachtige watervallen. De dr fish zwommen daar een paar maten groter in het wild waardoor er continu aan je werd geknabbeld als je bij de watervallen aan het zwemmen was. Vond ik een beetje minder prettig, schrok me telkens helemaal lam!

Na 1,5 week Bangkok dan toch maar Bangkok ingeruild voor een prachtig en gezellig eiland: Ko Chang. Afgelopen maandag hier aangekomen. Danny, een van de backpackers uit Bangkok is ook gegaan, dus altijd gezelschap in de buurt.

Op m'n eerste dag hier, gelijk wilde apen gezien. Wilde ik al 3 vakanties... Vandaag voerde iemand ze met een tros bananen, er kwamen er gelijk 22 aangestormd. Is natuurlijk niet goed voor die beesten, vond het ook dood eng, want ze liepen ongeveer over m'n voeten!

Hier op Ko Chang Thomas en Paul weer tegengekomen, wat natuurlijk weer gevierd moest worden... Elke dag is hier wel een reden te bedenken voor een feestje, dus las braaf af en toe een alcoholvrije dag in. Thomas en Paul waren een leuke Nederlandse meid tegengekomen, Babbe, die zit hier nog even, dus kom ook aan mn vrouwenpraat toe! Ze waren ook een Amerikaan van 70 tegengekomen, Richard, die hier even los gaat. Heeft zijn vrouw thuis zitten, hier een Thais hoertje opgeduikeld en staat tot 's avonds tot laat te dansen/struikelen in de bar aan het strand. Grappige kerel vol 'wijsheden' die hij graag deelt. Mooiste uitspraak: if you don't know where you are going, every road will take you there!

Thomas en Paul gingen donderdagochtend (mijn verjaardag) naar Ko Kut en vroegen of ik mee ging, leek mij een prima plek om 27 te worden! Danny ging ook mee, dus met ons vieren per speedboot naar Ko Kut. Prachtige tocht van ongeveer 1,5 uur langs de meest prachtige eilandjes en stranden. Op Ko Kut een taxi (ik denk ongeveer de enige op dat eiland) gepakt naar een ander strand wat ons was aangeraden zodat we wat meer van het eiland zagen. Over modderweggetjes, dwars door de jungle op het strand aangekomen waar we de enige waren! Super helder water, fantastische plek, waar de woordgrappen je natuurlijk om de oren vlogen: kutvolk, kutvogel, kuteiland, kutverjaardag, kutparadijs etc etc. Kut heeft een totaal andere betekenis gekregen! Om 16.00u naar ons 'eigen' strandje gegaan om daar de zonsondergang te zien. Leuk, klein hostel met bungalows uitkijkend op de zee. Daar aan een picknick tafel gaan zitten, waar ik Paul z'n baard geknipt heb met m'n zakmes. Dat ging prima en Paul moest toch nog naar de kapper dus of ik z'n haar ook even wilde knippen met m'n zakmes. Ben de beroerdste niet dus ben braaf aan de slag gegaan met af en toe een slok bier tussendoor. Resultaat viel niet tegen, maar heb toch besloten om mijn kapperscarriere achter te laten op Ko Kut.
Ons mini hostel had alleen selfservice, biertjes uit de koelkast pakken en opschrijven wat je drinkt. We hebben de koelkast leeggedronken, top verjaardag gehad! Wel heel gek om geen wifi te hebben op je verjaardag waardoor je op een paar sms'jes na je vrijwel geen contact hebt met de buitenwereld.

De volgende morgen om kwart voor 8 m'n bungalow uitgebrand, even verder gedut in m'n hangmat aan het water om daarna een duik te nemen in de zee. Lig je dan, mooiste uitzicht, aan de andere kant van de wereld in je eentje in de zee te dobberen zonder mensen in het zicht, love it!
Al met al een verjaardag om te onthouden! Dank voor alle lieve berichtjes en mam en Ellen, bedankt voor jullie lieve kaartjes!

Gisteren weer terug gegaan naar Ko Chang omdat Thomas en Paul vandaag terug moeten naar Nederland :-(. Danny, Babbe en Margarita (nlders vrouw die ik op weg naar Ko Chang ben tegengekomen) zijn hier nog wel, dus hoef nooit alleen te zijn. Nog geen idee waar m'n volgende bestemming zal zijn, voorlopig hou ik dit nog wel even vol ;-)!

Genoeg geschreven nu, ik lig op het strand te typen op mijn IPod en ben zwaar toe aan een duik in de zee!

Dikke kus vanuit Ko Chang!



  • 26 November 2012 - 09:43

    Irene:

    Whaaaaaa, ik ben jaloers!!!!
    En nog van harte :-)

  • 26 November 2012 - 19:12

    Anouk:

    Klinkt goed hoor!!! maar een klein beetje jaloers op alle tijd die je lui op het strand kan liggen.... :D
    Geniet ervan!! xx

  • 01 December 2012 - 01:10

    Sandra:

    Hi inke, klinkt goed allemaal!!!! Wij zitten nu op hong kong airport te wachten op onze vlucht naar brisbane! Laten we wat afspreken als we allemaal weer terug zijn!!! Have fun! X sander en sandra

  • 03 December 2012 - 12:07

    Ellen :

    Klinkt top allemaal! Blij dat je het zo goed naar je zin hebt en zo genoten hebt op je verjaardag. Kei leuk dat je apen gezien hebt, die hadden ze niet waar ik in thailand was. Klinkt echt heerlijk relax in een hangmatje aan het witte strand en heldere zee...... Hier SNEEUWT het op het moment! koud en nat,
    of terwijl, je mist niks!!! dikke kus

  • 28 December 2012 - 15:36

    Gerda:

    Lieve Inke
    tjonge wat heb jij het voor elkaar zeg, wat een geweldige verhalen, zo te horen stroomt de drank ook lekker. geniet maar lekker, leuk dat je allerlei mensen tegenkomt waar je dan een tijdje mee optrekt, om vervolgens je eigen gang weer te gaan. ben je nog niet iemand tegen gekomen waar je smoorverliefd op bent geworden?
    goede jaarwisseling en ik ga je verder volgen.
    Liefs Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 600
Totaal aantal bezoekers 25294

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 20 Juni 2013

Azië

29 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: