China is leuk, stage is kut... - Reisverslag uit Shanghai, China van Inke Lunenberg - WaarBenJij.nu China is leuk, stage is kut... - Reisverslag uit Shanghai, China van Inke Lunenberg - WaarBenJij.nu

China is leuk, stage is kut...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inke

24 Juli 2006 | China, Shanghai

Hai lieve mensjes,

Hier ben ik weer, is alweer een tijdje geleden en heb natuurlijk weer heel veel te vertellen.
Allereerst zal ik even vertellen waarom mijn stage echt kut begint te worden. Heb in de concierge wel een prima weekje gehad. Was af en toe een beetje saai, maar gelukkig af en toe ook wel leuke gasten om even mee te praten. Afgelopen week liep ik mee met de duty manager en dat was op zich ook wel leuk, een beetje de problemen van de gasten oplossen en een beetje door de lobby rondhuppelen. Afwisselend ochtend shift (7 uur beginnen!!!) met afternoon shift (2.30pm beginnen). Alleen... Donderdag kreeg onze lieve front office manager (grootste kutchinees die hier rondloopt terwijl ze maar 1.55m is!) een hot alert dat er een klacht van een gast was over mij. Die gast was heel negatief over alles in het hotel en die heeft een 'european lady' ontdekt tussen alle chinezen, dus die heeft ie maar eventjes genoemt. Niet zo prettig voor mij dus, want vanaf dat moment mocht ik geen stap meer in de lobby zetten. Mocht alleen nog in de back office zitten en helemaal niks doen. Was echt verschrikkelijk kut, want natuurlijk is het al een kut situatie en dan krijg je nog niet eens de kans om er iets aan te doen ook. Nu wordt ik nog 2 weken in reservations gezet om het opera (reserverings) systeem goed te leren, omdat ze dacht dat dat beter was voor alle management trainees. Alleen het probleem is: ik moet dit weer in reservations gaan doen en hier heb ik me de vorige keer totaal dood verveeld en ze denkt dat ik het kan leren door mij een login code te geven en dat ik dan zelf door het systeem kan bladeren. Ik heb natuurlijk allang onder iemands anders naam het systeem door gebladerd, maar daar leer ik niet van hoe je iemand in checkt of wat dan ook. Ik heb het dus even helemaal gehad met de front office en daarom is mijn stage kut!
China is wel leuk. Zal ik ook even uitleggen. Ik ben afgelopen donderdag naar een concert van de Black Eyed Peas geweest. Was echt superleuke show, dus ben nu helemaal fan. Vrijdag hadden we een hotel uitje, (gelukkig was mn bitch niet mee) en zijn we naar Xitang geweest. Dit is een klein dorpje 2 uur rijden van Shanghai vandaag en was wel leuk om te zien. Hier is de film mission impossible 3 opgenomen, dus overal hingen posters van Tom Cruise. Is wel leuk om erbij te vertellen hè! Was alleen echt knetterheet en dus hebben Pepijn en ik uit wanhoop een waaier gekocht. Hoe cliche in China, maar echt iedereen loopt er hiermee en het helpt best als het zweet overal van je af loopt. 's middags tijdens het lunchen gingen we lekker lunchen en kregen we: pezen, varkensmaag, kikker, eendentong, kippenpoot incl klauw, bamboe, soep met een eendenkop dwars doormidden gehakt en lekker gezouten visjes die je met graad en al moest opeten. Pepijn heeft wel aardig wat dingen geprobeerd (respect voor pepijn), maar ik had gelukkig mn broodje van huis mee genomen.
Vrijdagavond hadden we afscheidsdineetje van Marcus (pepijns kamergenoot) en dit was weer in een chinees restaurant, dus was weer erg blij dat ik al iets had gegeten. Daarna zijn we wezen stappen, maar door al mn ochtenddiensten en avond invullingen was ik ernstig moe.
Marcus is zaterdagochtend naar huis gegaan en Nils en Kasper zijn nu ook klaar met hun stage. Is wel heel raar als pepijn en ik straks nog maar met zn 2en over zijn als nederlanders, maar Nils komt half september weer terug, omdat hij een baan heeft aangenomen in het Westin.
Mijn kamergenoot is nog steeds hetzelfde. Inmiddels is d'r viool binnen en moet ze oefenen om de strijkstok van boven naar beneden langs dat ding te halen. Met andere woorden: Het enige wat ze doet is 1 toon!
O ook nog leuk om te vertellen dat ik huisdiertjes heb. Voor mijn hotel staat altijd een mannetje schildpadden te verkopen en ik heb 3 hele kleintjes gekocht. Echt keilief. Ze heten Ni, hao en Thomass. Thomass komt van pepijn en Ni en Hao was makkelijk als we dan Ni Hao Thomass zeggen, luisteren ze gelijk alle 3!
Ik heb al ontzettend veel post ontvangen en dat vind ik echt heeel leuk, dus ga vooral zo door!

Foto's staan nog steeds op:

www.msnspaces.com/inkelunenberg

Ik ga weer lekker verder niks doen en ik spreek/lees jullie snel.
Hele dikke knuffel en kus uit Shanghai!

  • 24 Juli 2006 - 09:24

    Mariska:

    Hey meid! Vervelend dat er zon gast over jou moest gaan klagen. Heb ik ook al een keer gehad. Omdat je toch anders ben, pikken ze je er sneller uit... Niets aan te doen helaas. Ik weet niet of je mijn emailtje al gelezen hebt, maar ik ga dus stoppen met mijn stage. Veel succes met de rest van jouw stage in ieder geval! Dikke kus mariska

  • 24 Juli 2006 - 10:02

    Stephanie:

    Hai lieve schat,
    We hadden het er gisteravond nog over dat we al een tijdje niks van je gehoord hadden, maar gelukkig hier weer een berichtje! Jammer dat het je allemaal niet echt mee zit met je stage. Vind het knap hoe positief je blijft! Zet m op en ik mail je snel weer! Ik denk aan je en mis je!!!!!!! Een hele dikke kus en veel liefs!!!

  • 24 Juli 2006 - 17:55

    Nienke:

    hee lief,

    Toch ook aan de schildpadden nu? Wat balen van die poep chinees op je werk. Tjeeshi...(of hoe je het ook schrijft) Ik heb je heel veel te vertellen, dus zal je snel een brief schrijven!

    Hele dikke kus

  • 25 Juli 2006 - 10:20

    Jaapie:

    Heeeej ing! Wat een gekut allemaal me die klacht! Ik hoop dat je jezelf eruit weet je kletsen, is het daar ook zo dat ze niks voor je doen TOT dat je er om vraagt en dan alles kan? Briene en ik hebben het echt tof hier! We werken op uur en tijd...no overtime :D Toffe managers, geen gezeik, veel verantwoordelijkheid, toffe collega's, leuk maleisie!

    OHWJAAH dat vrouwtje dat de afwas doet in de rivier....waarschijnlijk zijn dat die schalen waar morgen jou rijst op geserveerd word :P AF EN TOE zijn het best vieze mensen hea? Die aziaten!

    Maargoed veel plezier nog en tot contacts!

    XXX Jaapie

  • 25 Juli 2006 - 20:34

    Carin:

    Hey Inke
    Balen dat het ff minder gaat op je stage, komt vast wel goed. Ik loop ook bij Westin stage en heb het super naar mn zin dus komt bij jou ook wel :) kus carin

  • 26 Juli 2006 - 03:58

    Miguel&jens:

    hey inke
    so sorry to hear about the problems in your placement,i had them too,but just be patient and you will see everything will be fine :) just keep smiling.
    and we soon go to shanghai..so we can all kick that chinese klootzak haha kidding
    take care girl and say hi to pepijn for me.
    greetings from beijing
    Miguel
    Jens

  • 26 Juli 2006 - 11:04

    Ellen:

    Hey lief,

    Wat irritant zeg, zo een zeurende chinees, maar nog irritanter dat het serieus genomen word! Kan me niks bij voorstellen dat jij chineze gasten pest! Fijn dat verder het leven verder wel leuk is.

    Hier ook alles goed! Mis je wel hoor!

    Dikke kus

    ps: Zo een viool kan kapot hoor!

  • 26 Juli 2006 - 13:17

    Ellen:

    Ik wil niet meer werken! Wil friet met frikandel speciaal en met jouw naar de nachtwacht! En zelfs een nacht doorwerken aan projecten die we 6 weken hebben uitgesteld!
    En Spanjaarden in de metro stinken naar zweet.
    Maar verder is alles wel leuk hier......

    Kus!

  • 28 Juli 2006 - 09:28

    As:

    dag liefie! Ik heb je net een hele lange mail gestuurd dus moet je maar even lezen!! volhouden daar! stomme poepchinezen van stage!! mis je!!
    kus

  • 30 Juli 2006 - 23:54

    Suus:

    hey chica,

    ik ben blij dat wij niet de enige zijn met een poep stage!!!! Maar wel vervelend voor jou!! Dank je voor je lieve berichtje op onze site voor mijn verjaardag!! Heb een super leuke dag gehad en winan heeft heel goed voor me gezorgd. Mijn feestje komt wel goed als we weer in het oude vertrouwde breda zitten. Tot die tijd maak er wat van...dikke kus voor jou en voor pepijn. Ik denk aan jullie, terwijl ik concierge speel in de lobby van het hotel en mijn neus verder leeg eet!!!! Tot snel weer chica en keep in touch liefs suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 November 2006

Laatste berichtje vanuit Shanghai!

13 November 2006

Nog 2 weekjes...

14 Oktober 2006

Tom en Sacha in China...

24 September 2006

China, het land waar....

20 September 2006

Wèèèèè Ni hao lieve mensjes,
Inke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 837
Totaal aantal bezoekers 25290

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 20 Juni 2013

Azië

29 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: